Palvelumuotoilu

Palvelumuotoilun avulla yritykset voivat kehittää palveluitaan ja tuottaa suurempaa asiakasarvoa asiakkailleen. Asiakasarvon tuottaminen on tänä päivänä suuri kilpailuetu, johon kannattaa ehdottomasti panostaa.

Palvelumuotoilun perimmäinen ajatus on kehittää ja tarjota palveluita asiakaslähtöisesti, mikä tarkoittaa sitä, että yritys tietää ja ymmärtää asiakkaiden todelliset tarpeet ja pystyy vastaamaan näihin tarpeisiin. Mitä paremman asiakaskokemuksen asiakkaat saavat, sitä tyytyväisempiä he ovat palveluun ja suosittelevat sitä muillekin.

Yrittäjälle tämä tarkoittaa käytännössä enemmän tuloja, tyytyväisempiä asiakkaita ja pienempiä palvelukustannuksia.

Tiesitkö, että yritykset, jotka kehittävät palveluitaan palvelumuotoilun avulla, hyötyvät siitä keskimäärin:   

Liikevaihdon kasvu 10-15%

Asiakastyytyväisyyden kasvu 20%

Palvelukustannusten pieneminen 15-20%

Lähde: McKinsey

Mihin palvelumuotoilu sopii?

Palvelumuotoilua voidaan hyödyntää monenlaisissa tilanteissa, kuten uusien palveluiden kehittämisessä, olemassa olevien palveluiden parantamisessa tai kilpailijoista erottuvan palvelukokemuksen tarjoamisessa. Palvelumuotoilun avulla voidaan ratkaista seuraavia keskeisiä kysymyksiä:

  • Mitä asioita asiakkaanne arvostavat palveluissa?
  • Miten erotutaan kilpailijoista ja saavutetaan kilpailuetua?
  • Miten tehostetaan yrityksen toimintaa?
  • Mitä asiakkaanne ajattelevat tarjoamistanne palveluista ja tuotteista?
  • Miten asiakaskokemusta voidaan parantaa?
  • Miten asiakastyytyväisyyttä voidaan parantaa?

Mitä tarjoamme?

Autamme yrityksiä kehittämään palveluitaan ja toimintaansa asiakaslähtöisimmiksi sekä enemmän asiakasarvoa tuoviksi palvelumuotoilun työkalujen ja menetelmien avulla. 

Autamme teitä mm. 

  • Asiakastarpeiden ja asiakastyytyväisyyden selvittämisessä
  • Palvelussa olevien ongelmakohtien löytämisessä ja ratkaisemisessa
  • Palveluiden tuotteistamisessa
  • Sisäisten toimintatapojen hiomisessa
  • Asiakkaiden profiloinnissa
  • Viestinnän kohdentamisessa halutuille kohderyhmille

Ota yhteyttä ja varaa aika ilmaiseen konsultaatioon, jossa voimme yhdessä suunnitella teille sopivan palvelupaketin, jonka avulla saavutatte konkreettisia tuloksia liiketoiminnan kehittämiseen.

”Projekti eteni suunnitellusti ja aikataulullisesti hienosti maaliin. Tiukka aikataulu ei näkynyt projektissa kiireenä tai hutilointina, vaan asiat hoidettiin ammattitaidolla. Työpajan toteutus antoi osallistujalle mahdollisuuden keskittyä ideointiin ja keskusteluun eikä teknisestä toteutuksesta tarvinnut huolehtia. Palvelumuotoilun lopputuotos vastasi sitä, mitä odotimme ja tästä on hyvä jatkaa suunnittelua. Suosittelen lämpimästi!”

Miia Meskanen-Talvitie
Keminmaan kunta / Keminmaan Treffi-hanke

Ota yhteyttä ja kysy lisää

Annukka Mäkelä
Palvelumuotoilija

Puh: 050 4360210

[email protected]

Varaa aika ilmaiseen konsultaatioon

Tutustu myös:

Kansainvälistyminen

Monella yrittäjällä on suunnitelmissaan palveluita, joilla voisi olla kysyntää ulkomaillakin.

Verkkosivut ja verkkokaupat

Nettisivut ovat yksi tärkeimmistä kanavista yrityksen markkinoinnille.

Digitaalinen markkinointi

Ammattimaisesti toteutetun digitaalisen markkinoinnin avulla tavoitat potentiaaliset asiakkaasi kustannustehokkaasti ja helposti.