Palvelumuotoilu

Autamme sinua tekemään tuloksia ja saavuttamaan kilpailuetua

Asiakaslähtöisyys ja asiakkaan ymmärtäminen tuovat tuloksia sekä kilpailuetua

Tiedätkö mitä mieltä asiakkaasi ovat yrityksestäsi ja sen palveluista tai tuotteista? Mitä asiakkaasi arvostavat ja mitä toivovat yritykseltäsi? Tai oletko kehittämässä uusia palvelutuotteita tai palvelumalleja, mutta et ole varma niiden kannattavuudesta?

Palvelumuotoilun avulla näitä haasteita voidaan selvittää ja parantaa liiketoiminnan edellytyksiä.  Palvelumuotoilu on asiakaslähtöistä kehittämistä ja se tarjoaa erilaisia työkaluja, prosesseja sekä menetelmiä yritykselle toimintansa kehittämiseen. 

Palvelumuotoilua voi hyödyntää myös yrityksen sisäisten toimintatapojen ja prosessien kehittämisessä kuten työntekijöiden tyytyväisyyden selvittämisessä, toimintojen tehostamisessa ja viestinnän sekä asiakaspalvelun parantamisessa. 

Olemme olleet mukana kehittämässä asiakkaidemme liiketoimintaa jo 2018 vuodesta lähtien. Olemme hyödyntäneet palvelumuotoilun menetelmiä ja työkaluja tuloksellisesti jo yli 40 asiakkaamme kanssa. Palvelemme asiakkaitamme ympäri Suomea. 

Tiesitkö, että yritykset jotka kehittävät liiketoimintaansa palvelumuotoilun avulla, hyötyvät siitä keskimäärin:

Liikevaihdon kasvu 10-15%

Asiakastyytyväisyyden kasvu 20%

Palvelukustannusten pieneminen 15-20%

Miksi asiakas- ja työntekijäkokemus ovat tärkeitä?

Asiakaskokemus tarkoittaa sitä, miten asiakas kokee yrityksen tarjoaman palvelun. Mitä parempaa asiakaskokemusta pystyt tarjoamaan asiakkaillesi, sitä parempaa kilpailuetua saavutat, koska kokemus ei ole kopioitavissa. 

Tutkimusten mukaan tyytyväiset asiakkaat ostavat enemmän, useammin ja suosittelevat yrityksesi palveluita myös muille. Asiakaskokemukseen kannattaa panostaa!

Työntekijäkokemus taas vaikuttaa yrityksen tuottavuuteen ja työntekijöiden sitoutuneisuuteen. Mitä parempi työntekijäkokemus on, sitä motivoituneempia ja tehokkaampia työntekijät ovat. Työntekijäkokemukseen vaikuttaa moni asia, kuten työtekijöiden arvostaminen, vaikuttamisen mahdollisuus sekä selkeät ja reilut toimintatavat.

Tehokkaat toimintatavat säästävät kaikkien aikaa ja resursseja ja pienentävät osaltaan kuluja.

Autamme teitä mm. seuraavissa asioissa

Tyytyväisten asiakkaidemme palautteita

”Projekti eteni suunnitellusti ja aikataulullisesti hienosti maaliin. Tiukka aikataulu ei näkynyt projektissa kiireenä tai hutilointina, vaan asiat hoidettiin ammattitaidolla. Työpajan toteutus antoi osallistujalle mahdollisuuden keskittyä ideointiin ja keskusteluun eikä teknisestä toteutuksesta tarvinnut huolehtia. Palvelumuotoilun lopputuotos vastasi sitä, mitä odotimme ja tästä on hyvä jatkaa suunnittelua. Suosittelen lämpimästi!”

Miia Meskanen-Talvitie
Keminmaan kunta / Keminmaan Treffi-hanke

Annukka Mäkelä
Palvelumuotoilija

Puh: 050 4360210

[email protected]

Jätä yhteystietosi, niin otamme sinuun yhteyttä!

Tutustu myös:

Verkkosivut ja verkkokaupat

Nettisivut ovat yksi tärkeimmistä kanavista yrityksen markkinoinnille.

Digitaalinen markkinointi

Ammattimaisesti toteutetun digitaalisen markkinoinnin avulla tavoitat potentiaaliset asiakkaasi kustannustehokkaasti ja helposti.

Toimimme yhteistyössä: